Show simple item record

dc.contributor.advisorGuevara Moncada, Rubén
dc.contributor.authorNing, Shaoming
dc.contributor.authorRamal Vera, Mónica Alejandra
dc.contributor.authorZamudio Chumpitaz, Cesar Augusto
dc.contributor.authorZhang, Liang
dc.date.accessioned2019-08-02T15:41:08Z
dc.date.available2019-08-02T15:41:08Z
dc.date.created2019-07
dc.date.issued2019-08-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12404/14670
dc.description.abstractThe aim of this Plan is to become the guiding light for MMG Peru S.A.C. to be recognized as the most respected base-metal company in Peru and to be valued as the No. 1 copper mining company in Peru in terms of production. The Plan was formulated following the Sequential Model of the Strategic Process (D’Alessio, 2015). The external and internal evaluations, the competitive analysis of the company and the mining sector, and the competitive analysis of Peru showed that MMG Peru SAC can grow rapidly taking advantage of the opportunities in Peru, such as the rich mineral resources, macroeconomic stability, and positive policies for mining sector, avoiding or neutralizing the threats, such as corruption and bureaucratic procedures in the government, using its strengths and competitive advantages, such as low costs, strong management system and so on. However, MMG Peru SAC must overcome its weaknesses, namely high-level liabilities, low level of automation technology and high maintenance costs in order to achieve its mission, vision and long-term objectives. The retained strategies to make the long-term objectives included investing in new technologies taking advantage of the low costs of loans, attracting outstanding professionals from the industry, conduct exploration and exploitation on a large scale, taking advantage of public policies, merge or acquire a new copper mine, increase productivity and reduce operating cost using the latest technology, improve operational risk management, increase Community Relations Team capabilities, and establish alliances with the government and communities.es_ES
dc.description.abstractEl objetivo de este Plan es convertirse en la luz guía para MMG Perú S.A.C. para ser reconocida la empresa líder en producción de cobre en el Perú y ser la compañía de metales base más respetada, siendo referencia con el progreso, bienestar, salud y seguridad en el país. El Plan se formuló siguiendo el Modelo Secuencial del Proceso Estratégico (D’Alessio, 2015). Las evaluaciones externas e internas, el análisis competitivo de la empresa y el sector minero y el análisis competitivo de Perú demostraron que MMG Perú SAC puede crecer rápidamente aprovechando las oportunidades en Perú, como los ricos recursos minerales, la estabilidad macroeconómica y políticas positivas para el sector minero. Sin embargo, tendrá que evitar o neutralizar las amenazas, como la corrupción y los procedimientos burocráticos en el gobierno, utilizando sus fortalezas y ventajas competitivas, como los bajos costos, un sistema de gestión sólido, etc. Sin embargo, MMG Perú SAC debe superar sus debilidades, principalmente los bajos niveles de tecnología de automatización, bajo desempeño del equipo de operaciones y sobre todo, del equipo que maneja las relaciones con las comunidades, para lograr su misión, visión y objetivos a largo plazo. Las estrategias retenidas para lograr los objetivos a largo plazo incluyen invertir en nuevas tecnologías, atraer profesionales destacados de la industria, realizar exploraciones y explotaciones a gran escala, adquirir una nueva mina de cobre, aumentar la productividad y reducir los costos operativos, mejorar el manejo de riesgos de la compañía, aumentar las capacidades del equipo maneja las relaciones con las comunidades, mejorar la infraestructura para las comunidades, y establecer alianzas con las comunidades y el gobierno.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesses_ES
dc.subjectProducción--Administraciónes_ES
dc.subjectPlanificación estratégicaes_ES
dc.titleStrategic plan for MMG Peru S.A.C.es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES
thesis.degree.nameMaestro en Administración Estratégica de Empresases_ES
thesis.degree.levelMaestríaes_ES
thesis.degree.grantorPontificia Universidad Católica del Perú. CENTRUMes_ES
thesis.degree.disciplineAdministración Estratégica de Empresases_ES
renati.advisor.dni48642063
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4795-2557es_ES
renati.advisor.pasaporteEE5662157
renati.advisor.pasaportePE1812273
renati.author.dni45847818
renati.author.dni45487333
renati.discipline413307es_ES
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_ES
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_ES
dc.publisher.countryPEes_ES
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record