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dc.contributor.advisorArana Barbier, Pablo José
dc.contributor.authorHurtado Esquerre, Alexandra Beatriz
dc.date.accessioned2019-10-14T22:29:44Z
dc.date.available2019-10-14T22:29:44Z
dc.date.created2019-08
dc.date.issued2019-10-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12404/15150
dc.description.abstractLocated in the capital of Peru, Bigmond is a service company that is dedicated to the search for top executives and provides human resources consulting, as well as other complementary services. Currently, the company faces increasingly growing competition in the market, there are renowned competitors and new competitors, and a slow appearance of Think Tanks in Peru. That is why the company is interested in developing a Knowledge Center, which seeks to give Bigmond the differentiation it requires at the moment and finish positioning its brand in the market. The reputation of companies, in this industry, is necessary to increase their client portfolio, so the company aims to be not only a company that generates economic value for its investors, but also to be a company that contributes to the development of the community. To achieve the objective of implementing a Knowledge Center for Bigmond, it began by knowing the external and internal factors that could affect the company, and Porter's five forces were used to analyze the industry. Then. sources were reviewed on what it implied to develop a Knowledge Center and those that already existed in Peru. Then, a quantitative and qualitative analysis was performed to determine what things have to be taken into account for implementing a Knowledge Center. The result of this research defined the role model, which will place this Knowledge Center as a new area of the company (Research and Development), but it will have an independent marketing campaign for the company, as well as income generation for financing. Finally, the result of this implementation results in Bigmond increasing its client portfolio, its sales, its reputation, visits to its website. On the other hand, the expected results for this new area are to generate publications that are useful for business and that are referenced in other studies. For all this, this project helps to get Bigmond's interests.es_ES
dc.description.abstractLocalizada en la capital del Perú, Bigmond es una compañía de servicios que se dedica a la búsqueda de altos ejecutivos y brinda consultoría en recursos humanos, así como otros servicios complementarios. Actualmente, la compañía se enfrenta a una competencia cada vez más creciente en el mercado, se tienen competidores de renombre y nuevos competidores, y una lenta aparición de Think Tanks en Perú. Por ello es que la compañía tiene interés en desarrollar un Centro de Conocimiento, que busca darle a Bigmond la diferenciación que requiere en estos momentos y terminar de posicionar su marca en el mercado. La reputación de las empresas, en esta industria, es necesaria para incrementar su cartera de clientes, por ello la compañía apunta a ser no solo una empresa que genera valor económico para sus inversionistas, sino ser también una empresa que contribuye al desarrollo de su comunidad. Para lograr el objetivo de implementar un Centro de Conocimientos para Bigmond, se inició por conocer los factores externos e internos que pudieran afectar a la empresa, y se usó las cinco fuerzas de Porter para analizar la industria. Luego se revisaron fuentes sobre lo que implicaba desarrollar un Centro de Conocimientos y los que ya existían en Perú. Después, se realizó un análisis cuantitativo y cualitativo para determinar qué cosas se tienen que tener en cuenta a la hora de implementar un Centro de Conocimiento. El resultado de esta investigación definió el modelo a seguir, el cual será colocar este Centro de Conocimiento como una nueva área de la empresa (Investigación y Desarrollo), pero que tenga una campaña de marketing independiente a la compañía, así como la generación de ingresos para su financiación. Finalmente, el resultado de esta implementación da como resultado que Bigmond incremente su cartera de clientes, sus ventas, su reputación, las visitas en su web. Por otro lado, los resultados esperados para esta nueva área son de generar publicaciones que sean útiles para los negocios y que sea referenciado en otros estudios. Por todo ello, este proyecto ayuda a conseguir los intereses de Bigmond.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.subjectEmpresas de servicioses_ES
dc.subjectResponsabilidad social de las empresases_ES
dc.titleConsulting report - Bigmond Knowledge Center implementation planes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES
thesis.degree.nameMaestro en Administración de Negocioses_ES
thesis.degree.levelMaestríaes_ES
thesis.degree.grantorPontificia Universidad Católica del Perú. CENTRUMes_ES
thesis.degree.disciplineAdministración de Negocioses_ES
renati.advisor.dni44614140
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4449-0086es_ES
renati.author.dni74749220
renati.discipline413207es_ES
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_ES
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_ES
dc.publisher.countryPEes_ES
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_ES


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