Show simple item record

dc.contributor.advisorSánchez Paredes, Sandro Alberto
dc.contributor.authorOliveros Lijap, Luis Alfredoes_ES
dc.contributor.authorPonce de León Jara, Gonzalo Marceloes_ES
dc.date.accessioned2017-11-10T16:55:14Z
dc.date.available2017-11-10T16:55:14Z
dc.date.created2015
dc.date.issued2017-11-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12404/9721
dc.description.abstractThe purpose of this research is to develop a 2015-2020 Strategic plan for Creamás, a Peruvian NGO that fosters the dreams and ambition of children through education and diverse workshops. The company began operating in the country in 2009 and throughout the years has managed to become a referent in the NGO national industry. In order to do that the model proposed by Fernando D’Alessio was followed throughout the nine chapters of the document. After thorough research, meetings with the directorates and volunteers, and on-site visitation, data was analyzed in an attempt to decipher the current holistic situation of the organization; its strengths, weaknesses and which opportunities and threats the external situation posed the organization. By complementing such information with a newly proposed vision and mission, and the identified organization’s interests; six long term objectives were defined with their correspondent short-term objectives. Besides that, five strategies were chosen in order for the Creamás to achieve its objectives and as a consequence, its desired vision. Furthermore, in order for Creamás to assess the implementation of this Plan, the document includes the proposed Balanced Scorecard; with the short-term objectives and their correspondent indicators. The fallouts of this work indicate that currently Creamás lacks operational efficiency due to the poor training of its volunteers, is still unable to measure its actual impact on the students, and does not possess a solid funding structure; all of them a must if the firm is to remain relevant in the industryes_ES
dc.description.abstractEl objetivo de este trabajo es desarrollar un Plan Estratégico de Creamás para el periodo 2015-2020. Creamás es una ONG peruana que promueve que más niños tengan sueños y ambiciones por medio de clases de matemática y talleres complementarios. La empresa empezó a operar en el país en 2009 y a través de los años ha logrado convertirse en una reconocida organización. Para el desarrollo del trabajo se siguieron los nueve pasos del planeamiento estratégico definidos por Fernando D’Alessio (D’Alessio, 2013). Luego de una detallada investigación, reuniones con Directores y voluntarios, y visitas en campo, se analizó la data recogida a fin de descifrar la situación actual de la organización; sus fortalezas, debilidades y las oportunidades y amenazas que el entorno le presenta. Al complementar esta información con una nueva propuesta de visión y misión, además de los intereses de la empresa; se definieron seis objetivos a largo plazo. Asimismo, se eligieron cinco estrategias para alcanzarlos y que Creamás consiga lograr su situación futura deseada. Para la implementación del presente Plan, el documento incluye un Tablero de Control Balanceado con objetivos a corto plazo y sus indicadores de medición correspondientes. Los resultados de la investigación indican que Creamás presenta problemas en cuanto a eficiencia operacional debido al pobre entrenamiento que reciben sus voluntarios, no es capáz de medir el impacto que causa en los estudiantes y no cuenta aún con una sólida estructura de donaciones; situaciones que deben ser resueltas para mantenerse relevante en la industria.es_ES
dc.description.uriTesises_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Perú*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.subjectOrganizaciones sin fines de lucroes_ES
dc.subjectOrganizaciones no gubernamentaleses_ES
dc.subjectPlanificación estratégicaes_ES
dc.titleStrategic plan for Creamáses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES
thesis.degree.nameMagíster en Administración de Negocioses_ES
thesis.degree.levelMaestríaes_ES
thesis.degree.grantorPontificia Universidad Católica del Perú. CENTRUMes_ES
thesis.degree.disciplineAdministración de Negocioses_ES
renati.discipline413207es_ES
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_ES
renati.typehttp://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_ES
dc.publisher.countryPEes_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Perú
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Perú