Show simple item record

dc.contributor.advisorSánchez Paredes, Sandro Alberto
dc.contributor.authorArbeiter, Charlotte
dc.contributor.authorRodríguez Velásquez, Annie Isabel Katherin
dc.date.accessioned2020-11-30T23:27:14Z
dc.date.available2020-11-30T23:27:14Z
dc.date.created2020
dc.date.issued2020-11-30es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12404/17594
dc.description.abstractCreditex is one of the largest Peruvian textile companies listed on the Lima stock exchange. The main activity of the company is the manufacture of textile products, including ginning, spinning, weaving, dyeing, finishing and all activities related to the industrial processing of natural fibers of plant, animal and synthetic origin. Creditex is specialized in the development of complete clothing packages for major international brands such as Tommy Bahamas, Life is good, Island Company, and others. Creditex is facing a decline in its sales and an increase in its manufacturing and labor costs. One reason for the rapid decline in sales is seen in ineffective product development. Therefore, the research question of this thesis is as follows: Which product development for the Latin American and US market enables Creditex to achieve sustainable success? The methodology used is a single case study. Relevant literature was collected by means of a literature review and expert interviews. Following the literature review, four different possible solutions are presented, which are then systematically analyzed and ranked according to several assessment criteria. The company Creditex is shown one short and one long term solution. The proposed solution suggested to the company is to implement a new product line focusing on medical clothing and sports and leisurewear, taking into account the current demand for both products and the growing expectations of both markets.es_ES
dc.description.abstractCreditex es una de las empresas textiles peruanas más grandes que cotiza en la Bolsa de Valores de Lima. La principal actividad de la empresa es la fabricación de productos textiles, incluyendo el desmotado, hilado, tejido, tintorería, acabados y todas las actividades relacionadas con el procesamiento industrial de fibras naturales de origen vegetal, animal y sintético. Creditex está especializada en el desarrollo de paquetes completos de ropa para las principales marcas internacionales como Tommy Bahamas, Life is good, Island Company y otras. Creditex enfrenta una disminución en sus ventas y un aumento en sus costos de fabricación y mano de obra. Una de las razones de la rápida disminución de las ventas se ve en el desarrollo ineficaz de productos. Por tanto, la pregunta de investigación de esta tesis es la siguiente: ¿Qué desarrollo de producto para el mercado Latinoamericano y Estadounidense puede permitir a Creditex lograr un éxito sostenible? La metodología utilizada es un estudio de caso único. La literatura relevante se recopiló mediante una revisión de la literatura y entrevistas a expertos. Tras la revisión de la literatura, se presentan cuatro posibles soluciones diferentes, que luego se analizan sistemáticamente y se clasifican de acuerdo con varios criterios de evaluación. A la empresa Creditex se le muestra una solución a corto y una a largo plazo. La solución propuesta que se sugiere a la compañía es implementar una nueva línea de productos enfocada en ropa médica y ropa deportiva y casual, teniendo en cuenta la demanda actual de ambos productos y las crecientes expectativas de ambos mercados.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.subjectConsultores de empresases_ES
dc.subjectIndustria textil--Estudio de casoses_ES
dc.titleConsulting for the textile company Creditex S.A.Aes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES
thesis.degree.nameMaestro en Administración de Negocioses_ES
thesis.degree.levelMaestríaes_ES
thesis.degree.grantorPontificia Universidad Católica del Perú. CENTRUMes_ES
thesis.degree.disciplineAdministración de Negocioses_ES
renati.advisor.dni09542193
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-6155-8556es_ES
renati.author.dni72719035
renati.author.pasaporteU3106697
renati.discipline413207es_ES
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_ES
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_ES
dc.publisher.countryPEes_ES
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess