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dc.contributor.advisorGuevara, Rubén
dc.contributor.authorLiu, Yuwei
dc.contributor.authorYuan, Quan
dc.contributor.authorXu, Guotao
dc.contributor.authorLiu, Sujia
dc.date.accessioned2019-08-13T14:37:10Z
dc.date.available2019-08-13T14:37:10Z
dc.date.created2019-06
dc.date.issued2019-08-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12404/14743
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to present a Strategic Plan for the Industrial & Commercial Bank of China (ICBC) Peru, with a vision for 2030, when the bank should become a preferred, profitable, secure, and innovative financial institution with a focus on bilateral business between Peru and China. D’Alessio’s (2008), The Sequential Model of the Strategic Process, was adopted for the planning; ICBC Peru’s public reports and interviews to its employees have been used to acquire relevant information. Firstly, ICBC Peru’s vision, mission, and so on, are defined and then, the external and internal conditions are analysed. Opportunities, threats, strengths, and weaknesses are then identified through Tridimensional, Porter’s Diamond, PESTE, Five-Forces, AMOFHIT, and so on, and have been used in SWOT to generate twelve strategies, from which eight are retained through SPACE, BCG, IE, and GS analysis. The vision is then divided into actionable long-term objectives to combine with the 5 strategies to generate short-term objectives and their respective conditions, such as organizational structures, policies, evaluation tools for the implementation and revision. The main findings for ICBC Peru in this thesis are: the main opportunities, externally, are the likely future growth of Peru’s GDP, internal demand, and investment; and the main threats are corruption, governmental administrative capacity, and natural disasters; internally, the main strength is the group support; and the main weaknesses are the small equity and lack of effective localization. The eight retained strategies need to solve this external and internal situation by means of: diversification (retail banking & tailored services), market penetration (more marketing), alliance with local banks (localization), and product development (Fintechs introduction).es_ES
dc.description.abstractEl propósito de esta tesis es presentar un Plan Estratégico para el Banco Industrial y Comercial de China [ICBC] Perú, con una visión para el 2030, año en el cual el Banco ha de convertirse en una institución financiera preferida, rentable, segura e innovadora con un enfoque en negocios bilaterales entre Perú y China. Se adoptó el modelo secuencial del proceso estratégico para la planificación propuesto por D’Alessio (2008). Con la finalidad de adquirir información relevante se utilizó los informes públicos y las entrevistas a los empleados de ICBC Perú. La visión, misión de ICBC Perú fueron definidas primero para pasar al análisis de las condiciones externas e internas. Las oportunidades, amenazas, fortalezas y debilidades se identificaron a través del Diamante Tridimensional de Porter: PESTE, Five-Forces; y se utilizó el AMOFHIT para generar doce estrategias, de las cuales ocho se conservan a través de SPACE, BCG, IE , y análisis de GS. Luego, la visión se divide en objetivos a largo plazo para combinarlos con las cinco estrategias para generar objetivos a corto plazo y sus condiciones correspondientes, como estructuras organizativas, políticas, herramientas de evaluación para la implementación y revisión. Los principales hallazgos de ICBC Perú en esta tesis son: externamente, las oportunidades principales son el probable crecimiento futuro del PIB, la demanda interna y la inversión de Perú; y las principales amenazas son la corrupción, la capacidad administrativa del gobierno y los desastres naturales; internamente, la principal fortaleza es el apoyo grupal; y las principales debilidades son su escasa equidad y la falta de una localización efectiva. Las ocho estrategias retenidas buscan resolver esta situación externa e interna a través de: la diversificación (banca minorista y servicios personalizados), penetración en el mercado (más mercadeo), alianza con bancos locales (localización), y el desarrollo de productos (introducción de Fintech).es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.subjectBancos--Perúes_ES
dc.subjectPlanificación estratégicaes_ES
dc.titleStrategic plan for the Industrial & Commercial Bank of China (ICBC) Perues_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES
thesis.degree.nameMaestro en Administración Estratégica de Empresases_ES
thesis.degree.levelMaestríaes_ES
thesis.degree.grantorPontificia Universidad Católica del Perú. CENTRUMes_ES
thesis.degree.disciplineAdministración Estratégica de Empresases_ES
renati.advisor.pasaportePE0872039
renati.advisor.pasaporteE67456086
renati.advisor.pasaportePE1727781
renati.advisor.pasaportePE1847404
renati.discipline413307es_ES
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_ES
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_ES
dc.publisher.countryPEes_ES
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_ES


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