Browsing Administración Estratégica de Empresas (Dr.) by Author "Guevara Moncada, Rubén"
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A new perspective of work stress on teaching performance by competencies
Vargas Valdiviezo, Maria Auxiliadora (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2022-04-13)La investigación analizó la incidencia del estrés laboral en las competencias que posee el docente universitario para ejecutar las funciones de docencia, investigación, gestión académica y de extensión universitaria ... -
Direct and indirect effect of last mile logistics performance on user intention of crowdsourced delivery services
Guerra Regalado, Wilson Fernando (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2022-12-14)La literatura sobre logística colaborativa" (CSL) y logística de última milla hasta ahora se ha centrado principalmente en la percepción de los consumidores como "co-creadores. Sin embargo, hay una brecha en la literatura ... -
El efecto mediador de la pasión emprendedora sobre la autoeficacia emprendedora y el comportamiento innovador
Noreña Chávez, Diego Alonso (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2020-10-02)Las competencias del emprendedor y su entorno son variables necesarias para el crecimiento y sostenibilidad de los negocios. Muchos emprendedores operan en rubros que afectan estructuras sociales, laborales y económicas ... -
Entrepreneurial leadership, work engagement, and innovative work behavior: The moderating role of gender
Pinela Moran, Nory Analidhia (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2022-05-31)El propósito de esta investigación fue realizar un estudio empírico para analizar el efecto mediador del compromiso laboral sobre la relación entre el liderazgo emprendedor y el comportamiento innovador en el trabajo. ... -
Factores críticos de éxito y sostenibilidad de la manufactura esbelta: validación y mejora del modelo de Sisson y Elshennawy.
Padilla Fajardo, Jorge Patricio (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2019-03-19)El tema de la Manufactura Esbelta (ME) ha sido ampliamente estudiado, pero cuando se aborda su éxito y sostenibilidad, las conclusiones de los diferentes estudios difieren porque los investigadores enfocan su análisis desde ... -
Gobierno corporativo: relación entre la dualidad CEO-Chairman y la eficacia del control del directorio
Freire Quintero, César Enrique (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2020-05-13)El propósito de esta investigación fue analizar el gobierno corporativo desde la perspectiva de la dualidad CEO-Chairman y su relación con la eficacia del control del directorio. Esta relación se analizó a través de un ... -
Impacto de la eco-innovación en el desempeño de las empresas: una evaluación cuantitativa
Barriga, Holger R. (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2019-03-27)En la actualidad, las empresas interactúan en un entorno cada vez más dinámico y competitivo, donde la innovación y la eco-innovación son consideradas componentes esenciales de la estrategia. De manera particular, la ... -
Incidencia de la actitud conductual en las intenciones emprendedoras
Diez Farhat, Said V. (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2019-03-27)Las intenciones emprendedoras han sido un tema estudiado con frecuencia por la comunidad científica. La literatura existente expresan argumentos variados, en el cual el tema central es como se determina la intención ... -
Instrumentalización de la organización para la perpetración del delito de lavado de activos por el management empresarial
Ponce Andrade, Ana Lucía (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2020-05-21)La instrumentalización de la organización para la perpetración del delito de lavado de activos por el Management Empresarial tiene escaso análisis en la literatura y no cuenta con una perspectiva holística para su cabal ... -
Mediating Effect of Critical Thinking on the Relationship between Personality and Leadership
Sánchez Paredes, Sandro Alberto (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2021-01-15)Although personality, leadership, and critical thinking have been widely studied over the years, as well as the relationships between two of those variables, few studies have addressed the relationship between all three ... -
Political risk and success factors in public-private partnerships at the subnational level: the case of road infrastructure concessions
Mestizo Reyes, Rubén D. (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2018-12-06)Public-Private Partnerships (PPP) are contractual figures through which the public and private sectors participate together in the provision of public goods and services, with multiple degrees of involvement and allocation ... -
Process Evolution of Women as Senior Executives and Influential Business Leaders in Peru: a Grounded Theory Approach
Portugal Manrique, Rocío Margot (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2021-06-16)The purpose of this qualitative, grounded theory study was to understand why so few women have achieved CEO positions or similar high positions in large companies in Peru. Although a small number of women, about 12% in ... -
Psychological capital and turnover intention: the mediating role of burnout among healthcare professionals
Zambrano Chumo, Laura María (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2024-04-01)El propósito de esta investigación fue analizar el papel mediador del burnout en la relación entre el capital psicológico y la intención de rotación entre los profesionales de la salud. Empleando un diseño de corte ... -
Relationship between carbon footprint and profits: the moderating role of clean energy innovation
Porles Ochoa, Francisco Daniel (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2023-08-04)Clean energy innovation is critical to the decarbonization of CO2-intensive industries that rely on fossil fuels. Nonetheless, a deeper understanding of the influence of technical innovation on firms' efforts to tackle ... -
Relationship between perception of quality and millennials satisfaction: the gender moderating role
Saavedra Ivancovich, Nevenka María (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2020-05-28)The objective of this research was to find out if gender acts as a moderating role in the relationship between the perception of quality and the satisfaction of the service provided to Millennials as clients of banking ... -
Risk Management and Perception of Coffee Growers
Monroy, Gildardo (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2018-05-02)The current research studied the relationship between risk management by the institutions underlying the Colombian coffee sector and risk perceptions held by Colombian coffee growers from a neo-institutional approach, in ... -
The effect of corporate entrepreneurship, innovation and strategic renewal on business performance, business failure or organizational decline moderated by industry and firm size
Jánica Vanegas, Felipe Augusto (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2020-03-25)The largest and most successful companies in the world have not always been that way. The challenges they have faced in order to become what they are today may have been countless. In contrast, while many companies have ... -
The Effect of Family Supportive Supervisor Behaviors and Work-family Culture on Turnover Intention and Work-family Conflict
Campos García, Angela Ximena (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2021-07-21)Research on the work-family interface coming from different countries has certainly grown in the last years. Although still scarce, data from Latin American countries on workfamily issues is now available (Idrgovo Carlier ... -
The relationship between supply chain strategies and supply chain management practices at manufacturing companies
Escalante Gómez, Juan Esteban (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2018-10-11)The purpose of this research was to find the relationship that exists between supply chain strategies and supply chain management practices at manufacturing companies. A sample of 195 firms in Colombia was used. Data ... -
Theoretical explanation of brand rejuvenation: a substantive theory
Villegas, Juliana (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2019-02-06)The purpose of this research study that uses a qualitative approach was to propose an intermediate theory using the Grounded Theory, that would theoretically explain the brand rejuvenation phenomenon. To do this, several ...