Arana Barbier, Pablo JoséAlfaro Carbajal, Cesar Alberto2019-10-242019-10-242019-082019-10-24http://hdl.handle.net/20.500.12404/15246Agencia B12 is a Spanish company with operations in Mexico, Peru and Spain. Agencia B12 develops its operations mainly in digital marketing and call service center. This type of services offered by the firm are operated in the telecommunications companies (such as Movistar, Claro, Bitel and Entel Peru), Agencia B12 works with the main companies in the telecommunication sector, however, Agencia B12 are currently working with some companies which are from other induastrias such as Direct tv and Banco Pichincha. The current purpose of Agencia B12 is to diversify its portfolio of services in order to acquire new sources of revenues. The new projects that Agencia B12 wishes to develop are due to its client portfolio being strongly linked to the telecommunications industry, in response to this situation Agencia B12 wishes to launch Digital collection in order to expand its customer portfolio, venturing into the collection market, working with new clients, in this case the financial entities. Although, the project will initially be launched as a prototype in Peru, the desire of Agencia B12 is to expand this service to other branches.Agencia B12 es una subsidiaria de un grupo español con operaciones en México, Perú y España. Agencia B12 desarrolla sus operaciones principalmente en marketing digital y servicio de llamadas. Este tipo de servicios ofrecidos por la firma son operados en las compañías de telecomunicaciones (como Movistar, Claro, Bitel and Entel Perú), Agencia B12 trabaja en colaboración con las principales compañías en sector de telecomunicaciones, sin embargo, actualmente se encuentra trabajando con algunas compañías que son de otras industrias como Direct tv y el Banco Pichincha. El actual propósito de Agencia B12 es diversificar su portafolio de servicios con la finalidad de poder adquirir nuevas fuentes de ingreso. Los nuevos proyectos que Agencia B12 desea desarrollar son debido a que su portafolio de clientes está fuertemente ligado a la industria de telecomunicaciones, en respuesta a esta situación Agencia B12 desea lanzar Digital collection con el objetivo de expandir su portafolio de clientes, aventurándose en el mercado cobranza, trabajando con nuevos clientes, en este caso las entidades financieras. Si bien, el proyecto inicialmente será lanzado como prototipo en Perú, el deseo de Agencia B12 es expandir este servicio hacia otras sucursales.enginfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/Mercadeo por internetTelecomunicacionesConsulting report – Agencia B12info:eu-repo/semantics/masterThesishttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04